LPI en AT Computing op de NLUUG Voorjaarsconferentie 2008

(Kassel, Duitsland, 7 mei 2008): Het Linux Professional Institute (LPI), (http://www.lpi.org), wereldwijd de leidende organisatie voor Linux* certificering, biedt certificerings-examens tegen gereduceerde prijs aan de deelnemers van de NLUUG-conferentie "Security" (http://www.nluug.nl/events/vj08/) op 15 mei 2008 in Ede.

AT Computing (http://www.atcomputing.nl), de eerste Nederlandse LPI Approved Training Partner (LPI ATP), is een van de sponsoren van deze conferentie. Zowel AT Computing als LPI bemannen een stand bij deze conferentie. Sinds het partnership met LPI in het najaar van 2006 begon heeft AT Computing veel geinvesteerd in haar Linux*-trainingen voor de LPI-certificering. Momenteel wordt LPI-gerelateerde training gegeven aan een van de grootste ICT-bedrijven in Nederland, op twee verschillende locaties. Op een locatie wordt groep van meer dan 50 senior consultants getraind, en op de andere een groep van junior consultants. Meer dan 100 andere consultants op die beide locaties hebben al belangstelling voor de LPI-trainingen van AT Computing getoond.
In 2008 heeft het bedrijf al meer dan 2,5 keer zoveel LPI-trainingen verkocht als in geheel 2007.

De aanvangstijden voor het LPI-examen op de NLUUG-conferentie in Ede zijn 10:00 uur en 14:00 uur. De examens zijn in de Engelse taal, en zijn beschikbaar voor de niveaus LPIC-1, -2 en LPIC-3 (LPI examencodes 101/102/201/202/302) en voor Ubuntu LPI 199. De prijs is met 50% gereduceerd tot 70,- euro (90,- euro voor LPI 301 en 85,- euro voor het Ubuntu-examen). Alle gegadigden moeten een LPI-ID aanvragen bij
en zich vervolgens inschrijven bij

Tijdens de conferentie moeten de kandidaten een geldig identificatiebewijs met foto overleggen, plus hun LPI-ID en contante betaling. Verdere informatie over deze examens is per e-mail te verkrijgen via
lpievent_at_lpice.eu

Meer informatie over het LPI vindt u op deze websites:

http://www.lpi.org and http://www.lpice.eu

Het Linux Professional Institute (LPI) is een internationaal erkende, leveranciersonafhankelijke organisatie, die professionele inzet van Linux, Open Source en vrije software uitdraagt en ondersteunt. LPI werd in 1999 opgericht en is een non-profit organisatie. Het LPI certificeringprogramma wordt in zeven talen geleverd. De organisatie heeft wereldwijd sinds de invoering van de LPI-certificering meer dan 180.000 examens afgenomen en meer dan 56.000 certificaten uitgereikt. LPI ontwikkelt professionele certificeringen voor het Linux besturingssysteem, onafhankelijk van softwareleveranciers en opleidingsinstituten. LPI is in 1999 voortgekomen uit de Linux-gemeenschap. De activiteiten omvatten het wereldwijde werk van honderden vakkundige vrijwilligers met uiteenlopende vaardigheden. De groep maakt voor haar werk gebruik van mailinglijsten en de website www.lpi.org.
Het uit meerdere examens bestaande certificeringtraject wordt wereldwijd afgenomen op testcentra van Pearson VUE en Prometric. De hoofdsponsoren van LPI zijn Platina-sponsoren IBM, Linux Journal, Linux Magazine, Novell, SGI en TurboLinux en Gouden sponsoren Hewlett-Packard en IDG.

* Linux is a registered trademark of Linus Torvalds.