Ondertekening Samenwerkingsovereenkomst Linux Professional Institute Nederland en ECABO op 27 januari

Graag nodigen we u uit voor de ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst tussen kenniscentrum ECABO en Linux Professional Institute (LPI). Beide organisaties willen zich samen inzetten voor de introductie van Linux-certificaten van LPI in ICT-opleidingen binnen het mbo.

Het LPI is tien jaar geleden opgericht en is een toonaangevende organisatie  voor certificering van Linux-vaardigheden. De LPI-certificaten vormen een waarborg voor werkgevers en HRM-medewerkers dat de drager over reële vaardigheden beschikt rond het inrichten en beheren van alle soorten van Linux-servers en -werkplekken. Zie ook dit bericht op Loketmboict.nl.

ECABO is het kenniscentrum voor de economisch-administratieve, ICT- en veiligheidsberoepen en verbindt beroepsonderwijs en bedrijfsleven. Ze doet dit met producten en diensten gericht op praktijkleren, competentiegericht beroepsonderwijs en examinering voor vmbo, mbo, hbo en particuliere opleiders.

De ondertekening van de overeenkomst zal plaatsvinden bij Stichting Praktijkleren (Disketteweg 11 te Amersfoort) op 27 januari om 16.00 uur. We maken dan bekend welke acties we zullen ondernemen om Linux-certificaten in het mbo de plaats te geven die ze verdienen. Vanaf half vijf heffen we het glas op de nieuwe samenwerking in het Grand café van de SVPB op Plotterweg 1 te  Amersfoort.

15:30 - 16:00     Inloop en koffie
16:00 - 16:25     Toelichting op de samenwerking door Wim Streumer, algemeen directeur ECABO, en Emiel Brok, voorzitter Linux Professional Institute Nederland
16:25 -  16:30     Ondertekening Samenwerkingsovereenkomst
16:30 - 17:30     Heffen van het glas