Speciale examen-aanbieding van het Linux Professional Institute en Canonical Ltd.

(Sacramento, CA, USA: May 19, 2009) Het Linux Professional Institute (LPI), wereldwijd de grootste aanbieder van Linux certificering (http://www.lpi.org) en Canonical Ltd, sponsor van de populaire Ubuntu Linux-distributie (http://www.canonical.com) hebben een extra voordelig combinatie-pakket samengesteld voor de LPIC-1 en Ubuntu Certified Professional (UCP) examens. Tijdens deze actie kan een voucher-bundel voor de LPI-101, LPI-102 en LPI-199 examens worden aangeschaft voor US$ 120,- per examen. Dat is een korting van meer dan 20% op de normale prijs.

Jim Lacey, president en CEO van LPI, zegt hierover: "Dit is een mooie kans voor gegadigden voor de LPIC-1 en de Ubuntu Certified Professional certificaten. Met de onlangs geheel vernieuwde LPIC-1 examens biedt deze gecombineerde certificering aan succesvolle kandidaten ook de gelegenheid om aan te tonen dat zij de veelgevraagde kennis en vaardigheden bezitten die nodig zijn in de competitieve hedendaagse maatschappij."

Billy Cina, Canonical's Training Programme Manager, voegt hier nog aan toe dat dit gezamenlijke initiatief van LPI en Canonical een goed voorbeeld is van de kracht van gebundelde inspanningen uit de Open Source wereld. "Samen kunnen we de Open Source beweging vooruit helpen en tegelijk ieder aan onze eigen achterban specifieke voordelen aanbieden".

Om het UCP certicaat te behalen moet een Linux professional drie examens afleggen. De kosten bedragen ongeveer US$ 160,- per examen, met enige variatie door locale prijsstellingen en wisselkoersen. Dit zijn de LPI-101 en LPI-102 examens, die samen het LPIC-1 certificaat geven, en daarna het LPI-199 examen speciaal voor het Ubuntu certificaat. Maar voor deze actie hebben het LPI en Canonical een "bundel" samengesteld voor de speciale prijs van US$ 120,- per examen, mits alle drie gelijktijdig aangeschaft.

Geinteresseerden in deze actie kunnen contact opnemen met LPI partners, zoals AT Computing in Nijmegen (http://www.ATComputing.nl), of met het Ubuntu Training Team (http://www.ubuntu.com/training/exams ). Zij verschaffen ook informatie over opleidingen voor deze examens. Voor het afleggen van de examens zelf zie http://www.lpi.org/eng/certification/faq/
procedure_for_taking_exams

Meer informatie over de Ubuntu Certified Professional en LPIC-1 certificaten vindt u op www.ubuntu.com/training en op www.lpi.org/eng/certification/the_lpic_program

Het Linux Professional Institute wordt over de hele wereld erkend door de IT-industrie, grote commerciele bedrijven, individuele professionals, overheidsinstanties en het IT-onderwijsveld. Het certificeringsprogramma van het LPI steunt op een netwerk van aanbieders in alle werelddelen en in vele talen, met meer dan 7000 examenlocaties. Sinds 1999 heeft het LPI bijna 200.000 examens afgenomen, en meer dan 65.000 certificaten uitgereikt.

Het Linux Professional Institute stimuleert en certificeert de essentielle vaardigheden in Linux- en Open Source-technologie door het wereldwijd aanbieden van veelomvattende, kwalitatief hoogwaardige en leveranciers-neutrale examens. LPI is in 1999 opgericht door de Linux-gemeenschapi als een internationale organisatie zonder winstoogmerk. Sinds haar oprichting heeft het LPI steeds een leidende rol gespeeld bij het certificeren van Linux professionals. Het LPI promoot de Linux en Open Source beweging door haar strategische partners, sponsorships, innovatieve programma's en het steunen van initiatieven vanuit de gemeenschap. De belangrijkste sponsors van LPI zijn (Platina) IBM, Linux Journal, Linux Magazine, Novell, SGI en Turbo Linux, en (Goud) HP en IDG.

Over Canonical Ltd.:

Canonical Ltd, de commerciele sponsor van Ubuntu, is een globale onderneming met hoofdkwartier in Europa. Zij stelt zich de ontwikkeling, distributie en ondersteuning van Open Source Software tot doel, en het ondersteunen van de gemeenschappen daaromheen. Voor Ubuntu is commercieel support van wereldklasse 24x7 uur beschikbaar van Canonical's globale support team en van haar partners. Vanaf haar introductie in oktober 2004 is Ubuntu een van de meest gewaardeerde Linux-distributies geworden, met milioenen gebruikers over de hele wereld.

Ubuntu zal altijd gratis te downloaden, te gebruiken en te verspreiden zijn. Met dit doel voor ogen wil Ubuntu de meestgebruikte Linux-distributie worden, en het centrum van een wereldwijd software-ecosysteem. Meer informatie vindt u op www.canonical.com of www.ubuntu.com

Voor contact met de media:

Mw. Billy Cina
Training Programme Manager