Linux Professional Institute Central Europe verbetert partnerprogramma

Persbericht van LPI Central Europe

(Kassel, Duitsland, 07-12-2009)  Aanbieders van LPI-trainingen krijgen meer mogelijkheden zich te onderscheiden van andere aanbieders. Het Linux Professional Institute Central Europe heeft hiertoe een Gold-partnerschap ingevoerd. "De verbeteringen in het LPI partnerprogramma voor 'Approved Training Partner'(LPI ATP) zijn het resultaat van goed overleg met de aanbieders van trainingen".

Het LPI Gold Approved Training Partner-niveau wordt verkregen na het voldoen aan aanvullende kwaliteitseisen. Het in Berlijn gevestigde PC College (http://www.pc-college.de) is de eerste organisatie die aandeze eisen voldoet. Het vernieuwde partnerprogramma maakt een duidelijker onderscheid tussen meer en minder actieve aanbieders mogelijk. LPI ATP-partners die zich extra onderscheiden, bijvoorbeeld door de organisatie van voorbereidende trainingen, krijgen bonuspunten toegekend. Het aantal bonuspunten wordt bepalend voor de plaats op de lijst van LPI ATP-partners:

Voor freelance werkende LPI-gecertificeerde trainers wordt het eenvoudiger hun diensten aan te bieden aan de LPI ATP-partners. Zij kunnen nu volstaan met het invullen van hun profielgegevens in de database, waarna hun gegevens beschikbaar zijn voor alle trainingpartners (http://www.lpi-training.eu/index.php?id=22&L=1). Het webportaal voor LPI ATP-partners heeft direct een nieuw gezicht gekregen met nieuwe functionaliteiten voor zowel de partners als geïnteresseerden (http://www.lpi-training.eu/index.php?id=30&L=1).

Emiel Brok, voorzitter van LPI Nederland, kijkt met belangstelling naar de ontwikkelingen bij LPI Central Europe. "De verbeteringen betekenen een extra stimulans voor LPI ATP-partners zich onderscheidend te profileren. Het bieden van toegevoegde waarde wordt eenvoudiger herkenbaar voor klanten. LPI Nederland zal met de training partners bekijken hoe wij dit in ons land gaan realiseren.

LPI Central Europe is verantwoordelijk voor ruim 50 aanbieders van LPI-trainingen in 5 verschillende landen.

Over Linux Professional Institute:
Het Linux Professional Institute (LPI) is een internationaal erkende leveranciersonafhankelijk organisatie, die professionele inzet van Linux, Open Source en vrije software uitdraagt en ondersteund. LPI werd in 1999 opgericht en is een non-profit organisatie. Het LPI certificeringprogramma wordt in zeven talen geleverd. De organisatie heeft wereldwijd sinds de invoering van de LPI certificering meer dan 230.000 examens afgenomen en meer dan 75.000 certificaten uitgereikt. LPI ontwikkelt professionele certificeringen voor het Linux besturingssysteem, onafhankelijk van softwareleveranciers en opleidingsinstituten. LPI is in 1999 voortgekomen uit de Linux gemeenschap. De activiteiten omvatten het wereldwijde werk van honderden vakkundige vrijwilligers met uiteenlopende vaardigheden. De groep maakt voor haar werk gebruik van mailinglijsten en de website www.lpi.org. Het uit meerdere examens bestaande certificeringtraject wordt wereldwijd afgenomen op testcentra van Pearson VUE en Prometric. De hoofdsponsoren van LPI zijn Platina-sponsoren IBM, Linux Journal, Linux Magazine, Novell, SGI en TurboLinux en Gouden sponsoren Hewlett-Packard en IDG.

Voor verdere vragen:
Perscontact LPI Central Europe:
Klaus Behrla
LPI Central Europe